FRAKT: Vi pakker og sender varen så raskt som mulig og senest innen 5 virkedager etter vi har mottatt bestillingen din. Som kunde kan du velge om du ønsker å hente pakken hos oss på Fat og Fe i Sandefjord (gratis), sending som brevpost uten sporing (69kr), eller som Norgespakke med sporing (145kr) når du går til kassen. Vi sender alle våre pakker med Posten Norge. Alle forsendelser uten sporing sendes som brevpost. Hvis pakken ikke passer i postkassen din vil du motta en hentelapp fra ditt lokale postkontor/post i butikk.

Som kunde mottar du bekreftelse på e-post, med vedlagt angrerettskjema i det ordren er registrert og når varene er sendt.  

Vi ønsker å sende varene så miljøvennlig som mulig og vi benytter kun brukt emballasje. Vi ønsker i utgangspunktet å unngå all form for plastemballasje, men i stedet for å kaste plastemballasje vi mottar når vi får vareleveringer fra våre leverandører velger vi å bruke denne på nytt når vi pakker og sender varene våre i nettbutikken.   

Enkelte syns det er vanskelig å finne de ulike fraktmulighetene i nettbutikken vår. Nettbutikken vil automatisk foreslå det meste brukte fraktelternativet. Rett under dette forslaget finner du en linje med liten skrift som informerer om at det er flere fraktmuligheter. Hvis du velger feil frakt kan vi ved enkle tastetrykk gå inn å endre frakten din i nettbutikken i etterkant. Kontakt oss for spørsmål om dette. 

ENDRINGER PÅ ORDREN DIN: Vi kan med enkle tastetrykk endre ordren din hvis du ønsker det. Ønsker du å fjerne eller legge til varer, få flere ordrer sendt samlet eller endre betalingsmetode man vi enkelt og greit ordne dette hos oss. Ikke nøl med å ta kontakt hvis du lurer på noe. Ordren din blir ikke igangsatt og registrert før vi godkjenner denne manuelt. Vi kan også endre på den etter du har fått ordrebekreftelse hvis du ønsker det.  

RETUR: Angrer du kjøpet og ønsker å levere varen tilbake, har du åpent kjøp i 14 dager fra du mottar varen. Send oss en e-post eller ring for å opplyse oss om at du ønsker å returnere varen så raskt som mulig. Returkostnadene dekkes av kjøper. Varen må returneres i originalemballasje og i den stand du mottok den. Så snart vi har mottatt varene refunderer vi beløpet til deg. Du bør beregne 3-5 virkedager før pengene er på konto. Angrerettskjema ligger som vedlegg i e-posten du mottar når ordren din er registrert.

BYTTE: Ønsker du å bytte varene i en annen vare kan du gjøre det inntil 30 dager etter du har mottatt varen. Send oss en mail eller ring oss for å informere om byttet og hva du ønsker å bytte varen i. Returkostnadene dekkes av kjøper.

FEIL ELLER MANGLER: Oppdager du feil eller mangler ved varen du har mottatt kontakt oss så raskt som mulig.

UAVHENTEDE PAKKER: Som regel må pakkene hentes på ditt lokale Postkontor. Det er Posten som er ansvarlige for å informere om dette. Dersom pakken ikke blir hentet innen Postens hentefrist på 14 dager, og pakken returneres til oss, vil kunden belastes med opptil 250 kr i gebyr (avhengig av pakkens størrelse og vekt). Resten av vareverdien på pakken blir refundert. Ønsker du å bestille varene igjen må ordren registreres på nytt i vår nettbutikk.

Kundene er selv ansvarlige for å oppgi rett adresse til oss. Returneres pakken på grunn av feil adresse tilfaller et gebyr på inntil 250kr avhengig av pakkens vekt og størrelse.  Når pakken kommer i retur til oss vil bestillingen automatisk annulleres, og vareverdi minus gebyr refunderes. Ønsker du å bestille varene igjen må orden registreres på nytt i vår nettbutikk.

TOMT PÅ LAGER: Vi jobber så godt vi kan til en hver tid å ha oppdatert varelager i vår nettsiden. Siden vi også driver fysisk butikk kan det dessverre forekomme at en vare er utsolgt uten at vi har rukket å oppdatere dette i nettbutikken. Det skal ikke skje og vi beklager på det sterkeste hvis det er tilfelle. Hvis vi er tomme for en vare og ny levering er rett rundt hjørnet kan vi sende restordrer. Da sender vi de varene vi har på lager og ettersender det du eventuelt mangler. Tar det lang tid før vi får varen på lager kansellerer vi den aktuelle varen og du må eventuelt gå inn og bestille den på nytt når/hvis varen kommer på lager igjen. 

Er det forsinkelser, vi er tomme på lager for varen eller vi har spørsmål til ordren kontakter vi deg per mail eller telefon.

 

IKKE NØL MED Å TA KONTAKT. VI HJELPER DEG GJERNE!

 

Ved retur av varer sendes de til følgende adresse:

Fat og Fe, Raveien 500, 3239 Sandefjord